duminică, 14 februarie 2010

Singapore - oaza vestica in colorata Asie

Singapore a fost un mic soc cultural dupa ce am locuit timp de sase luni in Indonezia, Yogyakarta care nu e cel mai libertin loc din lume si daca iesi in maieu pe strada te fluiera baietii pentru ca nu e considerat "sopan" (politicos) - trebuie sa ai umerii acoperiti.
Calatoria mea a inceput cu o oaza vestica in colorata Asie. In Singapore se vorbeste engleza, placutele cu numele strazilor sunt la locul lor, cat se poate de clare si la metrou auzi ca in Londra: "Please, mind the gap"... Asa ca am asimilat Singapore oarecum cu imaginea Londrei, mai ales cand m-am plimbat pe malul raului, cu toate vaporasele care se perindau incoace si incolo. Sar din peisaj si-ti sucesc gatul cladirile imense care se termina in nori si designul futurist.
M-am asteptat sa gasesc in Singapore nebunie (mai ales dupa ceea ce am citit in Lonely Planet - se pare ca autorii scriu cartile din fantezie), un fel de Jakarta sau de Surabaya cu trafic aglomerat, dar, poate si datorita sarbatorii noului an chinezesc, orasul era literalmente gol, liniste, lume relaxata, bule peste tot si mai ales sexi-asiatice. Moda feminina din Asia - acolo unde cultura o permite - e ceva gen rochita mulata cat mai scurta, fustita de 5 cm, eventual cu dresuri negre si tocuri inalte, pantalonasi - ceea ce nu e neaparat ok mai ales atunci cand zanele asiatice nu discern cu privire la estetica propriului corp, adica nu stiu sa se opreasca atunci cand nu le sta bine. Cele reusite sunt, intr-adevar, sexi...
Pe langa cascatul gurii la cladiri moderne, oamenii mi s-au parut cei mai interesanti - imbracati funky, imbratisati pe strada (ceea ce in Jawa nu se vede aproape niciodata), relaxati... Totusi, fata de zambetul cald al indonezienilor, care te imbraca si te linisteste, aici toti vanzatorii sau functionarii sunt acri si iti raspund de parca ti-ar face o favoare (hm... ar trebui sa ma simt ca acasa, in Romania)
Unul dintre lucrurile care imi plac mult la calatorii este posibilitatea de a invata lucruri direct de la cei care apartin culturii respective. Fiind Anul Nou chinezesc, am dat intr-un mall peste niste chinezi veniti sa vanda diverse obiecte de artizanat traditionale si Lingling m-a invatat cum sa fac un trandafir chinezesc.
Si cum anul asta am avut parte de doua sarbatori de Anul Nou, sa bem pentru inceputul calatoriei aflate sub semnul Tigrului!

A, si daca ajungeti prin Singapore, recomand hostelul Sleepy Sam - dragut si plasat strategic pe drumul spre Johor Baru (15 minute plimbare pe jos pana in Malaezia)

Niciun comentariu:

About

toateBlogurile.ro