duminică, 1 noiembrie 2009

Banjarmasin - Venezia Kalimantanului

Banjarmasin, poetic denumit "Orasul celor o mie de rauri" e o venezie in mizerie, un ghem de canale cu apa galbuie si maghernite proptite deasupra apei pe stalpi care zici ca stau sa cada, pe sub care colcaie sobolani cat puii de pisica.
Cele doua malluri ale orasului sunt pustii - doar eu si vanzatorii si nicaieri nu scap de aceleasi intrebari care devin obositoare, la fiecare pas: "De unde sunt, cati ani am, unde ma duc?"
Dincolo de farmecul de maghernita mizera si de oras al luntrelor, in Banjarmasin am cunoscut niste oameni minunati - familia la care am stat - Keluarga Beruang (familia de ursi), cum ii place Lalei sa ii spuna.
Impreuna cu ei am fost la Martapura, unde e de vizitat un complex comercial plin cu bijuterii. Oraselul aflat la 40 de km de Banjarmasin e renumit pentru productia de bijuterii cu pietre pretioase si diamante; in apropiere se afla cateva exploatari de acest gen.
Politistii, prietenii mei din calatorii, s-au interesat pentru mine in legatura cu o barca spre Negara, mirandu-se de intentiile mele curajoase. Si sa nu uit de echipa simpatica din supermarket care mi-a ajustat cu foarfeca cerceii pentru a ajunge la dimensiunea pe care mi-o doream (kecil, kecil-mici, mici), de fata care a vrut sa imi dea cerceii ei cand colegii pareau sa nu se descurce prea bine sa scoata la lumina noul design.
Cum pentru o calatorie cu barca mai trebuia sa pierd o zi in Banjarmasin, am decis sa plec cu autobuzul spre Loksado, orasel unde ma astept sa gasesc jungla si cascade...

Niciun comentariu:

About

toateBlogurile.ro