miercuri, 29 iulie 2009

Decolăm spre aventură!


Am intrat pe ultima sută de metri până la cea mai tare experienţă din viaţa mea: şase luni în Indonezia, unul dintre locurile pe care le fixezi cu privirea pe hartă şi te întrebi dacă vei ajunge vreodată acolo.
Timp de jumătate de an voi studia pictura şi voi fura meşteşug (olărit, prelucrare metale, pictură pe textile) la Institutul de Arta din Yogyakarta (în limba bahasa indonesia se numeşte Institut Seni, spre încântarea colegei omonime de la Business Standard care s-a văzut patroana artei într-o limbă îndepărtată).
În funcţie de finanţe, sper să mă pot plimba prin ţările învecinate Indoneziei care te fac să te gândeşti la masaj şi plaje senine: Malaezia, Thailanda, Filipine sau poate... Australia. La un moment dat m-am gândit că aş putea merge iarna să schiez la Nagano, în Japonia, dar după o sumară documentare mi-am dat seama că ar fi muult prea scump. Si neaparat spectaculosul Singapore.

Indonezia este cea mai mare ţară arhipelag din lume, având 18.100 de insule (dintre care 6.000 nelocuite) şi ocupă locul patru în lume la densitatea populaţiei. Doar capitala, Jakarta, are aproape nouă milioane de locuitori.
Denumirea "Indonezia" vine din grecescul indos şi nesos, adică "Marile Pământuri de la est de India". Este o republică prezidenţială care şi-a declarat independenţa faţă de Olanda în 1945.

Elementele reprezentative pentru cultura indoneziană sunt batik-ul - pictarea materialului textil, gamelan-ul - instrument muzical de percuţie care arată ca nişte oale înşiruite una după alta, teatrul de păpuşi wayang kulit la care se folosesc păpuşi bidimensionale şi dansurile Ramayana.
Cu toate fotografiile de paradis, Indonezia este o ţară în care oamenii trăiesc foarte prost şi am fost avertizată că voi fi tratată ca o "albă" plină de bani, numai bună de exploatat. Avantajul meu e ca stiu si cum e in tabara cealalta - si in Romania sunt restaurante care practica preturi diferite fata de clientii straini. Prima abilitate pe care sper să mi-o dezvolt este cea de a negocia.

1 RON= 3,350.74 rupii indoneziene. O bere costa aproximativ 2.000 de rupii.

Indonezia este, în mare parte, musulmană, celebra insulă Bali fiind o enclavă hindusă. Grupările extremiste dezvoltă oarece activitate prin zonă, dovadă atentatele recente din Jakarta (atacurile din Bali din 2005 au ruinat turismul local), dar să sperăm că le-a ajuns şi că în următoarea perioadă vor sta liniştiţi.

Aşadar, pe 13 august, decolăm spre aventură!

Niciun comentariu:

About

toateBlogurile.ro